Röda julklappstips från PRIMUS

Hos PRIMUS finns praktiska och slitstarka julklappar för både lunchen, utflykten och nästa grillsäsong.

Till pendlaren
Med termosmuggen PRIMUS C&H Commuter Mug slipper du balansera en ostadig brännhet pappmugg på tåget eller bussen. Materialet är lackat rostfritt stål som håller vätskan varm eller kall i flera timmar. Dessutom kan den läggas ned i väska utan risk för läckage. Skippa gärna engångsmuggen och gör en insats för miljön. De stora kaffekedjorna serverar gärna take-away-kaffet i medhavd mugg.
Rek. cirkapris är 199 kr (finns i rött, svart och vitt).

Till grillfantasten
PRIMUS Salt & Pepper Mill är salt- och pepparkvarnar som hanteras med enhandsfattning och därmed ger grillkocken en ledig hand. De väger bara 84 g vardera och lätta att fylla på.
Rek. cirkapris är 69 kr styck (finns i svart och rött).

PRIMUS Powerlighter är en tändare med smal spetslåga som gör det lätt att tända såväl brasan som stearinljusen eller utomhuselden – i alla väder. Rek. cirkapris är 179 kr (finns i rött och svart).

Till lunch- eller picknickätaren

PRIMUS Meal Set är en lunchmatlåda som kan maskindiskas och användas i mikrovågsugn. Med sina 8 delar (två djupa tallrikar, kryddburk, vätskebehållare, förvaringsbehållare, kåsa, vikbar spork (spoonfork/skedgaffel) samt en ”allt-i-ett-del” som fungerar som skärbräda, durkslag, rivjärn och kniv) innehåller den även allt som en familj på fyra personer behöver på picknicken.
Rek. cirkapris är 199 kr (finns i rött, svart och grönt).

Om man inte använder sporken som ingår i Meal Set finns PRIMUS Leisure Cutlery Kit − sked, kniv och gaffel i ultralätt titan som bara väger 51 g. Vid förvaring hålls delarna hålls ihop med en hylsa av värmetålig och greppvänlig silikon.
Rek. cirkapris är 249 kr (finns i rött).

Högupplösta och frilagda bilder:

Commuter Mug:

Salt & Pepper Mill