Kontrollbehov möter kärlek och hoppfullhet i vårens varmaste relationsroman!

Report this content

Efter att ha levt i en stressig tillvaro fylld av krav och prestationsångest, lovade Camilla Davidsson sig själv att börja följa sitt hjärta. Första steget blev att säga upp sig från karriärjobbet och ta över ett Bed & Breakfast på Fårö, det andra blev att satsa på skrivandet. Idag har hennes böcker sålt i över 100 000 exemplar och nu är hon aktuell med sin femte bok. Liten tvåa med potential är en fristående feelgoodroman om kärlek, att hitta sig själv och att våga inse vad som verkligen är viktigt i livet.

Liten tvåa med potential är författaren Camilla Davidssons femte bok. Hon har tidigare utkommit med böckerna Under Vintergatan alla stjärnor, Pensionatet vid världens ände, Änglarna dansar i gryningen och Sånger i skymningen som alla ingår i en serie med karaktären Emma som huvudperson. Liten tvåa med potential är en fristående bok och den första om Sofia.

– För mig fanns det länge bara en karriärväg – spikrakt uppåt, i högsta hastighet. Jag ville skriva om en ung karriärkvinna som fortfarande är tvärsäker på det mesta i livet och som vägrar ta in signalerna om att hon inte mår bra. Jag ville utsätta henne för en man som är hennes totala motsats och utnyttja spänningen och dynamiken som uppstår i det mötet, säger författare Camilla Davidsson.

Om boken:
Kontroll är viktigt för Sofia. Hennes mål är att göra karriär som investment banker, att lyckas, att ha en snygg yta. Så när hon hittar den lilla sekelskiftestvåan på Östermalm, nära arbetet och favoritkrogarna, är ingen gladare än hon. Dock behöver den verkligen renoveras. Arvid, hantverkaren som dyker upp, har till Sofias irritation bestämda åsikter om både det ena och det andra... Dessutom känns det på något märkligt vis som om han ser henne, på ett sätt som ingen annan i hennes liv gör, inte ens pojkvännen Oliver.

När Arvid börjar ifrågasätta Sofias livsval uppstår sprickor i den polerade fasad hon visar upp mot omvärlden. Kan hon fortsätta att jobba dag och natt för sin otacksamma chef, ska hon verkligen svara ja när Oliver friar och är det naturligt att ständigt gå omkring med ett tryck över bröstkorgen? När Sofia i ett överilat ögonblick lovar att göra Arvid en tjänst får det oanade konsekvenser.

Om författaren:

Camilla Davidsson debuterade som författare år 2014. Dessförinnan arbetade Camilla med marknadsföring på en rad internationella företag. Hennes vardag var fylld av stress, prestationsångest och en ständig oro att inte räcka till. Efter en längre tids utbrändhet hörde Camilla av en slump talas om pilgrimsleden till Santiago de Compostela i Spanien och beslöt sig år 2006 för att göra vandringen. Det var där och då hon insåg att hon levt efter samhällets måttstock och inte sin egen. Där föddes en drivkraft ur en vilja att dela med sig av sina erfarenheter av hur fel allt kan bli när man lever ett liv i jakt på yttre tillfredsställelse, status och bekräftelse istället för efter sin egen inre övertygelse.Vandringen kom att förändra livet totalt för Camilla, som både hittade sig själv och stora delar av handlingen till sin kommande romanserie om Emma. Första boken – Under Vintergatans alla stjärnor, är till stor del självupplevd.

Titel: Liten tvåa med potential
Författare: Camilla Davidsson
Förlag: Printz Publishing
Utgivning: 3 maj 2018
Format: Inbunden

Omslag: Emma Graves
ISBN: 9789177710417

För mer information vänligen kontakta: Ebba Bjelkholm, presskontakt för Camilla Davidsson, på mobil: 070-754 99 43 eller mail: ebba@editk.se

Printz Publishing startades hösten 2010 och är ett förlag som ger ut svensk och utländsk skönlitteratur och fackböcker. Förlaget drivs av Pia Printz och Anna Levahn. ”Tanken med Printz Publishing är att ge ut böcker som vi saknar i bokhandeln, böcker i en genre som vi kallar intelligent underhållning. Feelgoodberättelser som är lättillgängliga, men också välskrivna och smarta – och gärna roliga”, säger Pia och Anna. Förlaget ger ut översättningar av några av Storbritanniens största författare och bland böckerna finns succéromanerna En dag av David Nicholls och Livet efter dig av Jojo Moyes.

Mer information om förlaget och våra böcker hittar du på www.printzpublishing.se
Följ oss gärna på Facebook under Printz Publishing, eller på Instagram: @printzpublishing

Taggar:

Snabbfakta

Liten tvåa med potential är författaren Camilla Davidssons femte bok. Hon har tidigare utkommit med böckerna Under Vintergatan alla stjärnor, Pensionatet vid världens ände, Änglarna dansar i gryningen och Sånger i skymningen som alla ingår i en serie med karaktären Emma som huvudperson. Liten tvåa med potential är en fristående bok och den första om Sofia.

Citat

För mig fanns det länge bara en karriärväg – spikrakt uppåt, i högsta hastighet. Jag ville skriva om en ung karriärkvinna som fortfarande är tvärsäker på det mesta i livet och som vägrar ta in signalerna om att hon inte mår bra. Jag ville utsätta henne för en man som är hennes totala motsats och utnyttja spänningen och dynamiken som uppstår i det mötet.
Camilla Davidsson