Ljuvlig småstadsfeelgood med doft av nybakat – 30 000 sålda böcker i Sverige!

Välkommen tillbaka till den idylliska staden Guthrie! Amerikanska författaren (tillika konditorn) Louise Millers debutroman Vägen till Sugar Maple Inn blev en läsarfavorit i Sverige, och har sålt i närmare 30 000 exemplar. Nu återvänder hon till det lilla samhället i Vermont, och berättar historien om hur stadens invånare ställs på prov när ett storföretag vill bygga ett enormt köpcentrum. Kärlek, vänskap och mängder av sockerstinna cidermunkar utlovas i höstens mysigaste feelgoodroman!

Louise Miller är konditorn som blev författare! Hennes första roman Vägen till Sugar Maple Inn blev en feelgood-hit som såldes till många länder och vann flertalet priser i USA. Hennes andra bok är en fristående historia – men kvar i centrum står Guthrie, den lilla staden i Vermont som vann så många läsares hjärtan. När Louise inte bakar och skriver arbetar hon i trädgården, spelar banjo och går på bio (men inte samtidigt, förstås). Hennes romaner är den perfekta underhållningen i läsfåtöljen när höstlöven faller utanför fönstren.

Röster om Vägen till Sugar Maple Inn:

"Den här boken har allt, både kärlek och sorg. Sommarens bästa feelgood ..." – Amelia

"Genommysig, rolig och helt underbar. När boken är slut vill man omedelbart baka en äppelpaj." – Jessica Frej

OM BOKEN:

Nora Huckleberry är helt nöjd med sin tillvaro: att servera äppelcidermunkar och stekta ägg till stamkunderna på sin restaurang, Miss Guthries Diner. Visserligen är hon frånskild och har inte vågat söka kärleken på nytt, men livet går vidare och Nora har inga höga förväntningar.

Allt ställs på ända när Nora får veta att Peggy Johnson, stadens älskade tårtbagare, har dött och testamenterat hus och mark till Nora och hennes lillasyster Kit. Peggy var på väg att sälja marken till ett storföretag som vill bygga ett enormt köpcenter utanför Guthrie, och snart dyker deras representant, Elliot, upp på Noras diner, stilig och charmerande. Men är han äkta eller vill han bara lura systrarna?

Nora måste hitta sin egen väg, men hur ska hon agera när hennes handlingar kan få konsekvenser för familjerelationerna, kärleken och hela staden.

ETIKETT:

På boken VI SOM BLOMMAR SENT har vi satt etiketten Pick me up! Böckerna som mest kan liknas vid en berg- och dalbana, känslorna flyger opålitligt omkring! Lyckopillren som får det att pirra till i maggropen och ingenting känns längre omöjligt!

INFO:
Titel: Vi som blommar sent
Författare: Louise Miller
Översättning: Maria Store
Förlag: Printz Publishing
Utgivning: 20 september 2018
Format: Inbunden
Omslag: Sanna Sporrong
ISBN: 9789177710868

Christoffer Holst
christoffer@printzpublishing.se
Printz Publishing startades hösten 2010 och är ett förlag som ger ut svensk och utländsk skönlitteratur och fackböcker. Förlaget drivs av Pia Printz och Anna Levahn. ”Tanken med Printz Publishing är att ge ut böcker som vi saknar i bokhandeln, böcker i en genre som vi kallar intelligent underhållning. Feelgoodberättelser som är lättillgängliga, men också välskrivna och smarta – och gärna roliga”, säger Pia och Anna. Förlaget ger ut översättningar av några av Storbritanniens största författare och bland böckerna finns succéromanerna En dag av David Nicholls och Livet efter dig av Jojo Moyes. Mer information om förlaget och våra böcker hittar du på www.printzpublishing.se Följ oss gärna på Facebook under Printz Publishing, eller på Instagram: @printzpublishing