Ny vice vd till Privattandläkarna

Privattandläkarna har rekryterat Eva Andersson som vice vd. Eva är idag seniorkonsult på KPMG. Hon har lång erfarenhet av förändringsarbete, framförallt inom hälso- och sjukvården och har bland annat arbetat på ledande befattningar inom Apoteket och WHO. Hon är legitimerad apotekare med forskarutbildning. Med ett brett kontaktnät såväl nationellt som internationellt och gedigen kunskap om utvecklingsarbete blir Eva en stor tillgång för Privattandläkarna.

- Vi är mycket nöjda över att ha lyckats med den här rekryteringen. Eva blir en nyckelperson i arbetet med att utveckla Privattandläkarna till en av Sveriges ledande tandvårdsaktörer och mot en alltmer internationell marknad. Vi ser fram emot att få arbeta tillsammans med Eva, säger Anders Wikander, ordförande i Privattandläkarna.

Eva börjar sin anställning på Privattandläkarna senast 1 december.