Privattandläkarna välkomnar dialog med ministern

Sveriges privattandläkare reagerar starkt mot den ensidiga debatt som blossat upp av prisutvecklingen inom tandvården. - Vi arbetar för en sund prisutveckling av tandvården. Vi är dock inte beredda att göra avkall på den höga kvalitet som svensk tandvård har idag. Vi välkomnar därför vård- och äldreomsorgsminister Ylva Johanssons besked om att hon vill inleda en dialog med branschen, säger Privattandläkarnas ordförande Bengt Franzon. För mer information kontakta: Bengt Franzon, ordförande i Privattandläkarna, tfn: 08-556 775 14 (arb), mobil: 070-779 10 29 eller Lennart Nordgren, vd Privattandläkarna, tfn arbete: 08-555 44 690, mobil: 070-782 19 18. Besök www.ptl.se