Johanna Hållén ny förbundssekreterare på PRO

Johanna Hållen utsågs på tisdagen till ny förbundssekreterare för Pensionärernas Riksorganisation, PRO. Johanna kommer närmast från tjänsten som press- och policychef på PRO.

- Jag är stolt, glad och ödmjuk inför uppdraget att som förbundssekreterare leda en stor och fin organisation. Det finns både möjligheter och utmaningar i ett PRO som växer. PRO är pensionärernas röst i samhällsdebatten både lokalt och nationellt. Samtidigt ska vi utveckla vår fantastiska verksamhet för att möta både dagens och morgondagens pensionärer, säger Johanna Hållén och fortsätter:

- PRO står på en bra grund, men samhället förändras och därmed förutsättningarna att leva ett gott liv som pensionär. Det finns en rad frågor på PRO:s nuvarande agenda som kräver förändring. De viktigaste är pensionerna, äldreomsorgen och äldres boende.

Johanna Hållén efterträder Björn Lindh på posten som förbundssekreterare.

För ytterligare information:

Johanna Hållén, förbundssekreterare PRO, mobil 072-710 60 11

Malin Wennberg, tf. pressansvarig PRO, mobil 072-227 90 30

PRO är Sveriges största pensionärsorganisation med ca 400 000 medlemmar över hela landet. PRO bildades 1942. Då som nu erbjuder PRO gemenskap och samvaro för pensionärer som kan delta i en mängd aktiviteter som sätter extra guldkant på tillvaron. PRO är också en kraftfull röst i samhällsdebatten. I Gysinge driver PRO världens enda folkhögskola för pensionärer.