Proact återköper egna aktier

Årsstämman den 2 maj 2016 bemyndigade styrelsen i Proact IT Group AB att genomföra återköp av egna aktier uppgående till maximalt 10 procent av totala antalet utestående aktier.

Enligt pressmeddelande den 2016-07-19 har Proacts styrelse beslutat om återköp av egna aktier. Per den 2016-12-13 har 29 000 aktier återköpts till ett genomsnittligt pris av 137,50 SEK per aktie. I och med detta har hittills sedan årsstämman sammanlagt 160 625 aktier återköpts, vilket motsvarar 1,7 procent av totala antalet utestående aktier i bolaget. Det totala antalet aktier i Proact uppgår till 9 333 886. Proact har genom genomförda återköp totalt 200 769 aktier i eget förvar, vilket motsvarar 2,15 procent av totala antalet utestående aktier.

Jason Clark, CEO, telefon  +44 1246 266 300
Jonas Persson, CFO, telefon +46 733 56 66 90, e-post: jonas.persson@proact.eu
Peter Javestad, IR, telefon +46 733 56 67 22, e-post:
peter.javestad@proact.eu

Proact är Europas ledande fristående integratör inom datacenter och molntjänster. Genom att leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster levererar Proact verksamhetsnytta som hjälper företag och myndigheter att minska risken och sänka kostnaderna. Proact hanterar 70 petabyte information via molntjänster och företaget har genomfört fler än 3 500 framgångsrika projekt över hela världen.

Proact-koncernen har fler än 720 anställda och har verksamhet i 15 länder i Europa och i USA. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999 under symbolen PACT.