PROACT IT Group säljer schweiziskt dotterbolag

PROACT IT Group väljer att fokusera på de nordiska och baltiska marknaderna och har därför accepterat ett erbjudande, om övertagande av verksamheten, från ledningen för PROACT Datasystems AG, företagets dotterbolag i Schweiz. Ledningen för PROACT Datasystems AG fortsätter att utveckla det schweiziska bolaget har för avsikt att arbeta för att ytterligare förstärka bolagets position på den schweiziska marknaden. Samarbetet mellan PROACT IT Group och PROACT Datasystems AG i Schweiz fortsätter och innefattar både programvara och hårdvara samt tjänster. Försäljnigen av det Schweiziska dotterbolaget medför en mindre reaförlust samt ett positivt kassaflöde på ca 3 MSEK För ytterligare information kontakta: Henrik Wahl, PROACT IT Group, +46708113388 Stephan Schneider, PROACT Datasystems AG, +41793325226