Proact ökar sitt engagemang till förmån för Barncancerfonden

2013 startade Proact ett engagemang i kampen mot barncancer genom att ställa upp som naturasponsor till Team Rynkeby/Helsingborg med datalagring och fildelningslösningar för enklare och smidigare administration.
Under slutet av 2013 och under 2014 kommer Proact att markant öka sitt engagemang gentemot Team Rynkeby och Barncancerfonden.

Barncancer är en mycket allvarlig sjukdom och står fortfarande bakom flest sjukdomsrelaterade dödsfall bland barn i åldersgruppen 1-15 år. För att nå ett genombrott i denna kamp krävs stöd för forskning, utbildning, information, insamling, administration och stöd till drabbade familjer.

Under 2014 kommer Proact att öka sitt stöd för barncancerfonden genom att bland annat vara guldsponsor för Team Rynkeby där varje krona går oavkortat till Barncancerfonden.

Team Rynkeby cyklar till Paris för 13:e gången och projektet består av 1 200 cyklister och 260 funktionärer med ett ändamål – att samla in pengar till barn med cancer och deras familjer.

– Dessa människor engagerar sig mycket för Barncancerfonden och vi är givetvis otroligt glada och stolta över att kunna hjälpa till både ekonomiskt och med engagemang för en så god sak. Vi kommer under december och under 2014 även att uppmuntra både våra anställda och våra kunder till att aktivera sig i kampen mot barncancer, säger Danny Duggal som är marknadsansvarig på Proact och fortsätter ”Ingen är stark ensam och hela idén är att Proact med våra värdegrunder ska göra en betydande satsning för att hjälpa till i kampen mot barncancer. Förutom en ekonomisk satsning så har vi även med en Proact-anställd som kommer att delta i cykeleventet från Malmö till Paris i sommar.

– Vårt mål är att få klart med så många sponsorer som möjligt för att se till att vi kan räcka över en betydande check till Barncancerfonden under 2014. Därför är det extra roligt att Proact väljer att bli guldsponsor så här tidigt. Det ger både oss och Proact större möjligheter att skapa engagemang och samla in så mycket pengar som möjligt till denna livsviktiga kamp, säger Pernilla Søgaard som är lagkapten i Team Rynkeby Malmö.