Proact vinner utmärkelse från NetApp och Cisco

Proact har än en gång belönats för sin datacenter-kompetens. Nu har företaget för andra gången i år tilldelats en tung branschutmärkelse, EMEA FlexPod Achiever Award.

Vid Cisco och NetApps partnermöte som hölls i Berlin nyligen fick Proact den prestigefyllda utmärkelsen FlexPod Achiever Award. Priset togs emot av Jakob Høholdt, VP Corporate Strategy and Efficiency på Proact och delades ut av Maria Olson, VP Global Alliances på NetApp och Tom Bisson, Worldwide Business Development Manager på Cisco.

– Vid årets NetApp Insight i Berlin har vi tillsammans med Cisco utnämnt Proact till ”FlexPod Achiever”. Kunderna vinner på deras bevisade förmåga att bygga skräddarsydda, konvergerade lösningar för olika applikationslandskap. Proact kombinerar sitt expertkunnande inom mjukvaruplattformar med förmågan att ta vara på alla möjligheter med FlexPod för att leverera en komplett lösningsfamilj för modernisering av datacenter, säger Thomas Ehrlich, Vice President Global Accounts & Pathway Ecosystem EMEA på NetApp.

Proact uppmärksammades för att ha byggt upp sitt kunnande inom design och driftsättning av konvergerade datacenter-lösningar som optimeras för varje kund och applikation, samt för sina affärsmässiga framgångar, först genom att skapa efterfrågan och följt av tillväxt i försäljning och leveransvolymer.

– Vi är mycket glada att Proacts intensiva och målinriktade arbete för att bygga innovativa och pålitliga datacenterlösningar för våra kunder uppmärksammas än en gång. Vi har nyligen genomfört flera framgångsrika implementeringar av datacenterlösningar för nya kunder på flera av våra marknader och inom olika branscher, säger Martin Ödman, vd på Proact.

FlexPod-lösningarna för datacenter med konvergerad infrastruktur är uppbyggda av lagringssystem från NetApp och servrar och switchar från Cisco, som tillsammans bildar en enhetlig, flexibel arkitektur. Konvergerade lösningar har på förhand utformats och testats, vilket minskar ledtider vid driftsättning, risker och totalkostnaderna för IT.

Martin Ödman, VD, telefon 0733 56 68 11, e-post: martin.odman@proact.eu
Peter Javestad, Vice President / IR, telefon 0733 56 67 22, e-post: peter.javestad@proact.eu

Proact är Europas ledande fristående integratör inom datalagring och molnlösningar. Proact levererar verksamhetsnytta genom att hjälpa företag och myndigheter över hela världen att minska risken, sänka kostnaderna samt, framförallt, leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster.

Proacts lösningar täcker alla delar av datalagring såsom virtualisering, nätverksfunktioner och säkerhet - med över 3 500 framgångsrika projekt i ryggen och stora mängder information som hanteras i Proacts datacenter.

Proactkoncernen har fler än 680 anställda och finns i Belgien, Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen, Nederländerna, Norge, Slovakien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien Tyskland och USA. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999 under symbolen PACT.