Rörelseresultatet för andra halvåret beräknas bli svagt negativt

För andra halvåret kvarstår den tidigare bedömningen om att omsättningen kommer att överstiga första halvårets omsättning. Den tidigare bedömningen om ett positivt rörelseresultat för andra halvåret kvarstår inte. Rörelseresultatet för andra halvåret beräknas bli svagt negativt. Det väsentligaste skälet är att systemintäkterna i Sverige är lägre än förväntat. Resultatet i fjärde kvartalet kommer därutöver att belastas med jämförelsestörande kostnader främst avseende avgångsvederlag till VD och nedskrivning av goodwill. För mer information vänligen kontakta: Tf. VD Omar A Lien, Tel: +47 93 252 411, omar.lien@proact.no CFO Marita Flodström Hellsten, Tel 08-410 666 81, marita.flodstrom@proact.se Mer information och bilder finns på www.proact.se.