EP Access - Probi- Växtvärk inom Consumer Healthcare

Nettoomsättningen under Q415 uppgick till SEKm 35,9 (39,9), vilket motsvarar en minskning om 10% jämfört med fjolåret (16% valutarensat). Den var primärt den Nordamerikanska CHC marknaden som låg bakom den negativa tillväxten, regionen minskade med 26% jämfört med fjolåret. Bolaget värderar på vår prognos för 16E och 17E, till EV/EBIT 15,2x respektive P/E 21,7x samt på 13,8x respektive 19,2x för 17E. Jämfört med sektorn, bestående av bolag som BioGaia, Danone och Nestlé handlas Probi till en rabatt på 24 %. Även jämfört med OMX Small Cap som handlas till EV/EBIT 20,1x 2016E sticker Probi ut som en attraktiv aktie trots att vi har justerat ner vår prognos.

Läs den fullständiga analysen:  http://epaccess.penser.se/analys/vaxtvark-inom-consumer-healthcare/

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bankaktiebolag. Läs mer på www.penser.se