Penser Access: Probi - Den amerikanska expansionen inger hopp

Efter en försäljningstillväxt på 114 % YoY på den nordamerikanska marknaden slår bolaget återigen försäljningsrekord och når en försäljning på SEKm 89. Detta var 38 % högre än vår prognos och avvikelsen förklaras primärt av den starka efterfrågan från amerikanska NBTY. Efter rapporten höjer vi vår EBIT-prognos för 2016E med 14,0% samt 2017E med 13,3%, detta med anledning av den starka efterfrågebilden i Nordamerika. Vi justerar även upp vår EPS prognos med 20,3% och 22,6% för 16E respektive 17E. EPS höjningen påverkas positivt av att vi justerar ner antal aktier till 11,4m från 11,6m då vi tidigare inte visste hur många nya aktier som emitterades i NE. Probi handlas på våra prognoser på ett EV/EBITDA 28,3x för 2016E och 18,5x för 2017E, vilket kan jämföras med sektorn som handlas på 14,7x 17E.

Läs den fullständiga analysen: https://epaccess.penser.se/analys/den-amerikanska-expansionen-inger-hopp/

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se