Probis finansiella kalender 2019 och nytt datum för Q3-rapporten 2018

Probis finansiella kalender för 2019 har publicerats på bolagets hemsida, www.probi.com, under Investor Relations.

Probi har också beslutat att tidigarelägga publiceringen av delårsrapporten för det tredje kvartalet 2018 till torsdagen den 1 november kl. 08:00. Ändringen från det tidigare aviserade datumet, 6 november, görs av administrativa skäl.

Rapporteringsdatum för 2018/2019:

1 november 2018 - Delårsrapport kvartal 3, 2018

13 februari 2019 - Bokslutskommuniké 2018

29 april 2019 - Delårsrapport kvartal 1, 2019

7 maj 2019 - Årsstämma avseende 2018

25 juli 2019 - Delårsrapport kvartal 2, 2019

28 oktober 201 - Delårsrapport kvartal 3, 2019

11 februari 2020 - Bokslutskommuniké 2019

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:
Jörn Andreas, CFO, tel +46 46 286 89 41, e-mail: jorn.andreas@probi.com
Niklas Brandt, Investor Relations, tel +46 46 286 89 26, e-mail: niklas.brandt@probi.com

Probi AB är ett svenskt börsnoterat bioteknikföretag. Probis vision är att bidra till ett hälsosammare liv genom att erbjuda effektiv och väldokumenterad probiotika med bevisade hälsofördelar baserat på vetenskaplig forskning. Probi, som grundades av forskare i Sverige 1991, är ett multinationellt bolag med fyra enheter, med verksamhet på mer än 40 marknader världen över och innehar drygt 400 patent i hela världen. Probi omsatte 612 MSEK under 2017. Probis aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, Mid-cap. Probi har cirka 5 000 aktieägare. Läs mer på www.probi.com.