Omsättningen i det närmaste fördubblad

Report this content

Medieföretaget Procast Media AB ökade sin omsättning med 90 procent under 2008. Företaget som bland annat arbetar med den digitala väntrumskanalen DENTVISION för tandvården går med vinst sedan 2006.

Procast Media AB omsatte under året 2008 intäkter på 41,999 Mkr mot 22,067 Mkr under år 2007. Rörelseresultatet blev 0,538 Mkr mot 0,479 Mkr år 2007.

Bakom den kraftigt ökande omsättningen ligger nya avtal med allt fler tandläkarmottagningar som installerar DENTVISIONs bildskärmar. Antalet bildskärmar mer än fördubblades under året och överstiger nu 1000 stycken.

Företaget har även under året haft framgång med att utveckla DENTVISION in i behandlingsrummen. Antalet klinker som valde att även ha den lösningen ökade med 240 procent. Och idag väljer 8 av 10 kliniker som nytecknar att även ha skärmar i behandlingsrummen, vanligtvis i taket ovanför behandlingsstolen.

För mer information gå in på www.procast.se eller vänligen kontakta:
Anders Erneholm, VD, Procast Media AB, 08-586 58 01

Procast Media AB har 35 medarbetare och omsatte 42 miljoner SEK 2008. Procast driver den digitala kanalen DENTVISION som idag är ett rikstäckande Out of Home medium som visas på över 1000 TV-skärmar ute på Sveriges tandvårdskliniker.