Proffice Care har ökat med 700 personer

Proffice Care har ökat med 700 personer Proffice Care öppnar snart sitt sjätte kontor, denna gång i Norrköping. Under nästa år planeras även etableringar i Karlstad, Umeå och Örebro. - För ett år sedan var vi 200 personer och nu är vi mer än 900, säger Anita Skog Erixon, VD på Proffice Care. Tillväxten har skett organiskt och genom förvärv. Efter förvärven av Vårdkompetens och Bures Läkarstafetter bemannar vi med läkare, undersköterskor och sjuksköterskor i hela landet. Proffice Care är marknadsledande avseende rekrytering och uthyrning inom vårdsektorn. Över 450 läkare och 450 sköterskor är knutna till Proffice Care. Under året har Proffice Care också etablerat sig som utbildningsanordnare för vårdens räkning. De nu aktuella utbildningarna är vårdadministratörer med IT- inriktning samt entreprenörskap i vården. Efterfrågan på kundanpassade utbildningsaktiviteter är stor och bedöms bli en viktig verksamhet under de kommande åren. - Våra kunder efterfrågar i allt större utsträckning helhetslösningar för sina personal- försörjningsproblem, fortsätter Anita Skog Erixon. Vi kommer under nästa år att etablera oss även i Danmark och Norge. Genom detta uppnår vi ännu större möjligheter att attrahera personal till intressanta uppgifter. För mer information kontakta Hans Uhrus, Informationschef Proffice AB, tel: 08-787 17 00 eller 073 966 3000, Anita Skog Erixon, VD Proffice Care AB, tel: 08-545 00 eller 073 966 2242, 032 www.proffice.se Proffice Care AB är marknadsledande för bemanning inom vården. Proffice Care AB ingår i Proffice AB som är ett av Nordens ledande bemanningsföretag. Proffice arbetar med uthyrning, rekrytering, entreprenadlösningar samt karriär- och utvecklingsprogram. Proffice har över 5 000 anställda och finns på mer än 40 orter i Danmark, Finland, Norge och Sverige. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/18/19991118BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/18/19991118BIT00200/bit0002.pdf