Proffice öppnar nytt kontor i Södertälje

Proffice öppnar nytt kontor i Södertälje Imorgon slår Proffice upp dörrarna till sitt nya kontor i Södertälje. Det nya kontoret underlättar kontakterna med både kunder och konsulter i området. Proffice har redan idag flera stora företag i regionen som kunder, bland andra Svenska Volkswagen. - Vi strävar efter att bygga långsiktiga relationer med våra konsulter och kunder. Därför blir kontoret en naturlig mötesplats både vid rekryteringar och för olika typer av arrangemang, säger Marie Sandblom, kontorsansvarig Proffice Södertälje. Under året räknar Proffice Södertälje med att rekrytera personer inom affärs-områdena assistenter, ekonomi och finans, industri och lager samt kundservice. - Vi behöver hela tiden kontakt med kompetenta och duktiga personer, säger Marie Sandblom. Invigning Det nya kontoret är centralt beläget på Nygatan 22 i Södertälje. Kontoret invigs klockan elva på tisdagen av Södertälje kommunstyrelses ordförande Anders Lago och Proffices vd Alf Johansson. Alf Johansson kommer att prata om bemannings-branschen ur ett nationellt och internationellt perspektiv. I samband med invigningen bjuds det på lätt förtäring. För mer information kontakta Mari Sandblom, kontorsansvarig och konsultchef, Proffice Södertälje eller Liselotte Windahl, säljare Proffice Södertälje, tel: 08-550 310 20, eller Thomas Magnuson, marknadschef, Proffice, tel: 08-787 17 00. Proffice är ett av Nordens ledande bemanningsföretag. Vi arbetar med bemanning, rekrytering, entreprenad-lösningar samt karriär- och utvecklingsprogram. Vi är etablerade på ett trettiotal orter och har 3 800 anställda. Omsättningen 1998 var MSEK 857. Företaget planerar börsintroduktion under 1999. Proffice hamnade på första plats av de svenska företag som fanns med på listan över Europas snabbast växande företag under 1998, Europe's 500. Utgångspunkten för rankningen är ökningen av antalet anställda under perioden 1992 - 1997. Lovisa Krebs NYBERG PUBLIC RELATIONS Kungsgatan 48, 4 tr 111 35 Stockholm Tel: 08-20 20 33. Fax: 08-20 20 04. Mobil: 070-721 82 41. E-post: lovisa.krebs@nybergpr.com http://www.nybergpr.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/03/19990503BIT00780/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/03/19990503BIT00780/bit0002.pdf