Proffice öppnar på Gotland

Proffice öppnar på Gotland I morgon invigs ytterligare ett Proffice-kontor - denna gång i Visby. Proffice har sedan tidigare bedrivit Karriär- och Utvecklingsprogram på Gotland och kommer nu att erbjuda hela sitt produktutbud genom etableringen. - Vi ser ett stort behov av våra tjänster inom många områden, säger Christian Brandt, kontorschef i Visby. Han räknar med att ha över 50 anställda före årets slut. Kontoret är centralt beläget på S:t Hansgatan 3 i Visby och Proffice har redan etablerat flera viktiga kundrelationer på Gotland. Benny Jacobsson, personalansvarig för produktionsresurserna vid Flextronics International i Visby säger: - Vi använder oss redan av Proffices tjänster. Genom samarbetet får vi möjligheter till kompetensbackup på orten som både vi och andra företag kan ha nytta av. Det är viktigt för oss att ha en partner som hjälper oss i behovet för balanserad bemanning. Detta innefattar både kortare bemanningsbehov och långsiktigare engagemang. Benny Jacobsson på Flextronics fortsätter: - Genom Proffice får vi även kompetensen att effektivt administrera vår bemanning. För mer information kontakta Hans Uhrus, informationschef Proffice, tel: 08-787 17 00 eller 073 966 3000 eller Christian Brandt, kontorschef Visby, tel 0498-207080 eller 070 640 7149. Proffice är ett av Nordens ledande bemanningsföretag. Proffice arbetar med uthyrning, rekrytering, entreprenadlösningar samt karriär- och utvecklingsprogram. Proffice har över 5 000 anställda och finns på mer än 40 orter i Danmark, Finland, Norge och Sverige. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/11/19991111BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/11/19991111BIT00470/bit0002.pdf