Ytterligare affärer mellan Proffice och Ericsson

Ytterligare affärer mellan Proffice och Ericsson Ericssons omstruktureringsarbete fortsätter vilket innebär att Proffice och Ericsson utvecklar samarbetet med omställningen för medarbetarna. Som ett led i Ericssons tidigare annonserade omstruktureringsprogram kommer företaget att sälja delar av sina produktionsenheter i Katrineholm. För den personal som blir övertalig i verksamheten tar Ericsson hjälp av Proffice på liknande sätt som tidigare har skett i Norrköping. Det innebär att cirka 100 personer i Katrineholm erbjuds anställning i Proffice med möjlighet till arbete eller medverkan i ett Karriär- och Utvecklingsprogram med huvudsyfte att hjälpa varje individ till en ny anställning. För mer information kontakta Hans Uhrus, informationschef Proffice, tfn: 08-787 17 00 eller 073-966 3000 eller Tommy Svensson, platschef i Östergötland, tfn: 073-966 51 10. Proffice är ett av Nordens ledande bemanningsföretag. Proffice arbetar med uthyrning, rekrytering, entreprenadlösningar samt karriär- och utvecklingsprogram. Proffice har 5 000 anställda och finns på över 40 orter i Danmark, Finland, Norge och Sverige. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/02/19991102BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/02/19991102BIT00440/bit0002.pdf