Profi Fastigheter hyr ut till Stadium Outlet i InfraCity/Bredden

Profi Fastigheter hyr ut 1 650 kvm butikslokaler till Stadium Outlet i InfraCity/Bredden.  I och med affären med Stadium Outlet har Profi Fastigheter i det närmaste hyrt ut samtliga befintliga handelsytor.

Stadium Outlets etablering i InfraCity/Bredden är bolagets fjärde i Stockholmsregionen och planeras att öppna under kvartal 4. Etableringen är ett starkt komplement till det befintliga utbudet i klustret sport & fritid. Stadium Outlets lokaler ligger i bästa skyltläge mot E4 och Breddenvägen, där fler än 80 000 bilar passerar dagligen.

Det här är ytterligare en uthyrning som ligger helt i linje med vår strategi att attrahera marknadsledande aktörer i starka branscher och skapa starka kluster. I och med att vi nu har brist på handelsytor i InfraCity/Bredden arbetar vi aktivt med utveckling av beståndet för att skapa ytterligare attraktiva butikslokaler, säger Thomas Sipos, VD Profi Fastigheter.

Thomas Sipos, VD
thomas.sipos@profi.se
46 (0)709 806 606

46 (0)702 938 846

Om Profi Fastigheter:
Profi Fastigheter är en aktiv förvaltare och utvecklare av kommersiella fastigheter i Stockholmsregionen. Vårt bestånd omfattar ett 25-tal fastigheter i sexton områden med en total yta på ca 500 000 kvm samt närmare 300 000 kvm under utveckling. Vi verkar för en positiv utveckling av de områden där vi engagerar oss. Det innebär samarbete och nära dialog med hyresgäster, kommuner, bostadsutvecklare och andra aktörer som är engagerade i samhällsutvecklingen. Läs mer på www.profi.se

Citat

Det här är ytterligare en uthyrning som ligger helt i linje med vår strategi att attrahera marknadsledande aktörer i starka branscher och skapa starka kluster. I och med att vi nu har brist på handelsytor i InfraCity/Bredden arbetar vi aktivt med utveckling av beståndet för att skapa ytterligare attraktiva butikslokaler.
Thomas Sipos, VD Profi Fastigheter