Profi Fastigheter utökar i Jordbro

Profi Fastigheter förvärvar fastigheten Jordbromalm 6:12 av Rydboholm AB. Fastigheten omfattar totalt 15 000 kvm varav 3 700 kvm industri/lager och kontor. Största hyresgäst är NCC. Tillträde skedde 19 juni 2018.

Fastigheten är strategiskt belägen på Rörvägen i Jordbro industriområde. Profi Fastigheter äger sedan tidigare den intilliggande fastigheten Jordbromalm 6:17 som förvärvades i slutet av 2017. Profi avser att på sikt utveckla en modern lager- och logistikanläggning på de båda fastigheterna.

Thomas Sipos, VD Profi Fastigheter:

”Det här förvärvet skapar mycket intressanta utvecklingsmöjligheter av våra fastigheter i Jordbro. Förvärvet ligger helt i linje med vår strategi för aktiv förvaltning med potential för utveckling.”

Thomas Sipos, VD
thomas.sipos@profi.se