Ny Produktionsdirektör i ProfilGruppen-koncernen

Samuel Sandkvist har utsetts till Produktionsdirektör i ProfilGruppen. Han är 49 år och kommer närmast från Thule Sweden AB där han varit Produktionschef och ansvarig för tillverkning av lasthållarsystem och komponentförsörjning till Thules monteringsfabriker i Polen.

Rollen som Produktionsdirektör i ProfilGruppen-koncernen är ny och innebär övergripande ansvar för all profiltillverkning och bearbetningsverksamhet. Som Produktionsdirektör kommer Samuel Sandkvist att rapportera till Claes Seldeby, VD och Koncernchef, och ingå i företagsledningen. Samuel tillträder den nya tjänsten den 20 juni 2011.

- I ProfilGruppen ser jag ett stabilt företag med lång tradition av förbättringsarbete, en tradition som jag hoppas kunna vitalisera. Ambitionen är att kontinuerligt arbeta med att öka produktiviteten i koncernen, säger Samuel Sandkvist.

Samuel Sandkvist är utbildad civilingenjör med inriktning mot tillverkningssystem. Han har innehaft ett flertal ledande befattningar som Produktionschef och Platschef, bland annat hos Peltor AB och Atlas Copco Uniroc AB. Samuel har erfarenhet av att framgångsrikt driva förändringsprocesser, ständiga förbättringar och Lean.

- Samuels breda kompetens och långa erfarenhet från olika produktionsverksamheter och framför allt starka engagemang kring produktivitetsarbete kommer att ge oss god hjälp i arbetet med att utveckla ProfilGruppen, säger VD Claes Seldeby.

____________________________________________

Claes Seldeby, VD och Koncernchef, mobil 073-230 05 70
e-post: claes.seldeby@profilgruppen.se

____________________________________________

Denna information offentliggörs i enlighet med tillämpliga lagar, noteringsavtal och föreskrifter. Informationen lämnades till media för offentliggörande den 26 april 2011 kl 14.00.