Project Panther Bidco Ltd innehar 97,42 procent av aktierna i Aspiro och förlänger inte anmälningsperioden ytterligare

Report this content

Erbjudandet som hänvisas till i detta pressmeddelande lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, i eller till Australien, Hongkong, Japan, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA eller i eller till någon annan jurisdiktion där ett erbjudande enligt lagar och förordningar i sådan relevant jurisdiktion skulle vara förbjudet enligt tillämplig lag. Aktieägare som inte är bosatta i Sverige och som önskar acceptera Erbjudandet (definierat nedan) måste genomföra närmare undersökningar avseende tillämplig lagstiftning och möjliga skattekonsekvenser. Aktieägare hänvisas till de erbjudanderestriktioner som framgår av avsnittet ”Viktig information” i slutet av detta pressmeddelande och av den erbjudandehandling som har publicerats på Project Panther Bidco Ltd:s webbplats.

30 mars 2015

Den 30 januari 2015 offentliggjorde Project Panther Bidco Ltd (”Panther”) ett offentligt erbjudande till aktieägarna i Aspiro AB (”Aspiro”) att sälja alla aktier i Aspiro till Panther för 1,05 kronor kontant per aktie (”Erbjudandet”). Den ordinarie anmälningsperioden löpte ut den 11 mars 2015. Panther har därefter meddelat att Erbjudandet kommer att fullföljas, förlängt anmälningsperioden och påbörjat tvångsinlösen av återstående aktier i Aspiro.

Aktierna som har lämnats in i Erbjudandet fram till utgången av förlängningen av anmälningsperioden den 27 mars 2015 uppgår till totalt 430 586 285, motsvarande 97,42 procent av aktierna och rösterna i Aspiro. Redovisning av likvid för aktier som lämnats in under förlängningen av anmälningsperioden till och med den 27 mars 2015 beräknas påbörjas omkring den 7 april 2015.

Panther har beslutat att inte förlänga anmälningsperioden ytterligare och avser inte att förvärva aktier i Aspiro utanför tvångsinlösenförfarandet.

Panther varken ägde eller kontrollerade på annat sätt aktier i Aspiro före offentliggörandet av Erbjudandet. Panther har inte förvärvat några aktier i Aspiro utanför Erbjudandet. Panther innehar inte några finansiella instrument i Aspiro som innebär en finansiell exponering jämförbar med innehav av aktier i Aspiro.

Project Panther Bidco Ltd

För ytterligare information, kontakta:

Birgitta Henriksson, +46 70 812 86 39 eller projectpanther@brunswickgroup.com

Denna information offentliggjordes den 30 mars 2015 klockan 18.00 (CET).

Frågor om Erbjudandet:

I händelse av frågor avseende Erbjudandet, vänligen kontakta SEB Emissioner på följande telefonnummer: +46 8 639 27 50. Information finns också tillgänglig på Panthers webbplats (www.projectpanther.se) och på SEB:s webbplats för prospekt och erbjudandehandlingar (www.sebgroup.com/prospectuses)

Viktig information

Erbjudandet lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, i Australien, Hongkong, Japan, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA eller i eller till någon annan jurisdiktion där ett erbjudande enligt lagar och förordningar i sådan relevant jurisdiktion skulle vara förbjudet enligt tillämplig lag (tillsammans de ”Förbjudna jurisdiktionerna”) eller genom post, något kommunikationsmedel som används vid nationell eller internationell handel eller vid någon nationell börs eller handelsplats eller genom något annat kommunikationsmedel (varmed förstås bland annat telefax, e-post, telex, telefon och Internet) i någon Förbjuden jurisdiktion, och Erbjudandet kan inte accepteras på något sådant sätt eller med något sådant kommunikationsmedel i eller från någon Förbjuden jurisdiktion. Varken detta pressmeddelande eller annan dokumentation hänförlig till Erbjudandet kommer att få sändas, postas eller spridas på annat sätt i eller till någon Förbjuden jurisdiktion.

Detta pressmeddelande skickas inte, och får inte skickas, till aktieägare med registrerade adresser i någon Förbjuden jurisdiktion. Banker, fondkommissionärer och andra institutioner som innehar förvaltarregistrerade aktier för personer i någon Förbjuden jurisdiktion får inte vidarebefordra detta pressmeddelande, eller andra till Erbjudandet relaterade dokument, till sådana personer.

Information i detta pressmeddelande eller i erbjudandehandlingen som rör framtida förhållanden eller omständigheter, inklusive information om framtida resultat, tillväxt och andra utvecklingsprognoser samt effekter av Erbjudandet, utgör framtidsinriktad information. Sådan information kan exempelvis kännetecknas av att den innehåller orden ”bedöms”, ”avses”, ”förväntas”, ”tros”, eller liknande uttryck. Framtidsinriktad information är föremål för risker och osäkerhetsmoment eftersom den avser förhållanden och är beroende av omständigheter som inträffar i framtiden. Framtida förhållanden kan avsevärt komma att avvika från vad som uttryckts eller antytts i den framtidsinriktade informationen på grund av många faktorer, vilka i stor utsträckning ligger utom Panthers kontroll. All sådan framtidsinriktad information gäller endast för den dag den förmedlas och Panther har ingen skyldighet (och åtar sig ingen sådan skyldighet) att uppdatera eller revidera någon sådan information på grund av ny information, framtida händelser eller liknande, förutom i enlighet med gällande lagar och bestämmelser.