Effektivisering av verksamheten

Styrelsen har beslutat att förändra verksamhetens struktur i koncernen PromikBook AB för att på ett effektivare sätt kunna möta den senaste tidens ökade efterfrågan på våra tjänster.

Verksamheten med systemet www.promikbook.com har därför överförts till ett helägt dotterbolag PromikBook System AB. Anledningen är att skapa en mer enhetlig struktur inför kommande års expansion där varje rörelsegren bedrivs i ett dotterbolag istället för i moderbolaget.

Moderbolaget kommer fortsättningsvis att vara ett ej rörelsedrivande holdingbolag.

hans.orre@promikbook.com

Företaget

PromikBook har funnits sedan 2011 och har utvecklat ett redovisningssystem som är en så kallad molntjänst. Vi har utvecklat ett system som gör att all redovisningsdata ligger lättillgängligt för alla användare via datorer, mobiltelefoner och läsplattor samt via vår mobilapp.

Vår lösning är en helhetslösning där delarna är integrerade med varandra. Detta innebär bland annat att bokföringsrutinerna blir enkla och automatiserade till stor del. I systemet finns även analysdelar och koncernredovisning.