Inplico affären fortsätter att växa

Inplico som ingår i Mellby Gård koncernen köper upp och förädlar begravningsbyråer i rasande takt och PromikBook leverar ekonomisystemet.

PromikBook gjorde första installationen för Inplico som ingår i maj 2016. Affären växer stadigt och är i skrivande stund uppe i ett 15-tal anslutna begravningsbyråer. De anslutna byråerna sköter själva sin bokföring och Inplico centralt har genom PromikBook koncernmodul en fullständig bild i realtid på hur redovisningen ser ut.  PromikBook koncernmodul slår automatiskt ihop alla siffror, gör elimineringar och levererar ett koncernresultat.

Niklas Steenberg VD Inplico säger:

Tillväxttakten i bolaget går helt enligt plan. Vi har inte bara fått ett gemensamt redovisningssystem med PromikBook utan har även en fullständig bild av koncernens intäkter och kostnader i realtid vilket underlättar betydligt för oss när vi planerar vår fortsatta expandering.

Hans Orre VD PromikBook säger:

Det är mycket roligt att se hur PromikBooks molntjänst med redovisning, koncern- och analysmodul på ett enkelt och mycket kostnadseffektivt sätt ger våra kunder bra verktyg till att ta rätt beslut och styra sin verksamhet framåt.

Affären kommer under året omsätta 120-300 tkr.

Snabbfakta

PromikBook har funnits sedan 2011 och har utvecklat ett ekonomisystemsystem som är en så kallad molntjänst. Vi har utvecklat ett system som gör att all redovisningsdata ligger lättillgängligt för alla användare via datorer, mobiltelefoner och läsplattor, samt via vår mobil app. Vår lösning är en helhetslösning där delarna är integrerade med varandra. Detta innebär bl.a. att bokföringsrutinerna blir enkla och automatiserade till stor del. Detta gäller speciellt löner och leverantörsfakturor. I systemet finns även analysdelar och koncernredovisning.