Lansering av PromikBook Byrå - intäktsbringande byråversion

PromikBook har lanserat en ny anpassning ämnad för redovisningsbyråer. Byråversionen, benämnd PromikBook Byrå, tillåter redovisningsbyråer att registrera sig på PromikBook och arbeta tillsammans med sina kunder i en gemensam, molnbaserad plattform. Fokus i PromikBook Byrå ligger på funktionalitet och verktyg utformade som stöd för mer kvalificerade konsultationstjänster. Bland dessa stödtjänster ingår bland annat fördjupad analys, simuleringar, budgetering och prognostisering.

PromikBook Byrå är baserat på en affärsmodell där redovisningbyråer erbjuds en intäkt för att använda PromikBook Byrå inklusive full funktionalitet. Storleken på redovisningsbyråns intäkt är baserad på antalet kunder som anslutit sig som kund till redovisningsbyråns PromikBook Byrå-plattform och det finns inget övre tak i intäktsmodellen.

Göteborg 2015-04-28

VD Hans Orre