PromikBook AB expanderar med dotterbolag för analysverksamhet

PromikBook AB startar dotterbolaget PromikAnalys AB, för att möta den ökade efterfrågan på produkter inom rådgivning och beslutsstöd, samt för att få en tydligare uppdelning mellan de två affärsområdena administration och bokföring respektive företagsanalys.

”Vi har identifierat väsentliga fördelar med en uppdelning av affärsområdena för att tydligare positionera våra tjänster på marknaden.”, säger VD Hans Orre.

Marknaden är i en stark förändring där efterfrågan på produkter, utbildningar och tjänster inom området företagsanalys hela tiden ökar. Det växande behovet framgår även av flera studier som analyserat företagens ökade behov av rådgivning för sin framtida utveckling. Genom PromikBooks unika simulatorer och rapportsystem kan marknaden erbjudas ett komplett och unikt verktyg inom detta växande område.

Dagens redovisning blir mer och mer automatiserad. PromikBook AB kommer att driva den automatiserade processen inom redovisning samtidigt som PromikAnalys AB kommer att driva den framtida utvecklingen av verktyg för företagsanalys och simulering. Dessa verktyg som kommer att hjälpa företagen till bättre affärer oberoende av storlek på företaget. Marknaden för PromikAnalys AB består av medelstora och större bolag samt redovisningskonsulter, revisorer, och företagsrådgivare.

PromikAnalys AB blir inom kort registrerat som ett helägt dotterbolag till PromikBook AB.

Göteborg 2015-08-04

VD Hans Orre