Första Gepan Instill-ordern från Östergötland efter vunnen upphandling

ProstaLund har erhållit den första ordern på Gepan Instill från Region Östergötland efter den vunna upphandlingen. Denna kund har tidigare inte köpt Gepan Instill av ProstaLund.

Som vi tidigare har aviserat tilldelades ProstaLund ett av två upphandlingskontrakt avseende ”Hydrolonsyra eller liknande för instillation i urinblåsan” av Region Östergötland. Upphandlingskontraktet sträcker sig över 2 år med möjlighet till förlängning i ytterligare 1+1 år. Den totala avtalssumman uppskattas till cirka 150 KSEK årligen och fördelas på två upphandlade produkter. ProstaLund har erhållit en första order till ett värde av ca 60 KSEK.

- Vi ser ett ökat intresse och en försäljningstillväxt för Gepan Instill i Sverige vilket Region Östergötlands upphandlingsbeslut är ett tydligt exempel på, kommenterar Hans Östlund, vd för ProstaLund.

Hans Östlund
hans.ostlund@prostalund.com

ProstaLund AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt bolag med huvudkontor i Lund som utvecklar och marknadsför innovativa produkter för behandling av godartad prostataförstoring. Bolaget har patenterat behandlingsmetoden CoreTherm, en individanpassad värmebehandling för BPH (godartad prostataförstoring). ProstaLund är noterat på Spotlight och har cirka 1 500 aktieägare. Fokus för 2018 ligger på ökade försäljningsinsatser i Norden, samt introduktionen i Kina.

Taggar: