Nyhetsbrev 16/01

Aktuellt i januari

ProstaLund expanderar

ProstaLund fortsätter att växa. Försäljningsorganisationen förstärks med ytterligare en säljare i Mellansverige. Detta för att kunna möta den ökade efterfrågan från våra användare, av service och träning till följd av en ökad användning av CoreTherm.

Möte med kinesiska myndigheter

ProstaLund har kallats till möte med kinesiska myndigheten CFDA angående godkännandet av CoreTherm i Kina. Datum för mötet är ännu inte fastställt men vi räknar med att det kommer att ske under årets första kvartal.

Road show i USA

Doktor Sonny Schelin - som är en av ProstaLunds pionjärer - är just nu på en tvåveckors road show i USA. Han besöker kunder, sjukhus och privatkliniker och utbildar amerikanska urologer om CoreTherm-behandlingen.

För ytterligare kommentarer kontakta

Magnus Bolmsjö, VD

Tel + 46 (0) 709 31 27 31

E-post magnus.bolmsjo@prostalund.com