ProstaLund AB tar över marknadsföringsansvaret för Gepan Instill

ProstaLund har tillsammans med den tyska leverantören Pohl Boskamp kommit överens om att överlåta det nordiska marknadsföringsansvaret från ProstaLunds dotterbolag Nordisk Medicin & Teknik AB till moderbolaget ProstaLund AB.

Nordisk Medicin & Teknik AB förvärvades av ProstaLund 2014 och är ett medicintekniskt agenturbolag som bland annat marknadsför och säljer urologiprodukter i Norden och kompletterar därmed Prostalunds produktportfölj. Gepan Instill har varit NMTs största produkt och används för behandling av kronisk cystit i urinblåsan.

”Genom att flytta Gepan Instill till ProstaLund AB samlar vi våra urologiska produkter under samma flagg och det blir tydligare för våra kunder.”, säger Hans Östlund, vd för ProstaLund, i en kommentar.

ProstaLund AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt bolag med huvudkontor i Lund som utvecklar och marknadsför innovativa produkter för behandling av godartad prostataförstoring. Bolaget har patenterat behandlingsmetoden CoreTherm, en individanpassad värmebehandling för BPH (godartad prostataförstoring). ProstaLund är noterat på Spotlight och har cirka 1 500 aktieägare. Fokus för 2018 ligger på ökade försäljningsinsatser i Norden, samt introduktionen i Kina.

Taggar: