ProstaLund presenterar på Småbolagsdagen 12 juni 2017

Den 12 juni presenterar Hans Östlund, VD och Sören Johansson, styrelseledamot, ProstaLund och den senaste utvecklingen i bolaget på Sheraton Hotel i Stockholm. Presentationen livesänds och kan följas på www.smabolagsdagen.net Presentationen kommer även i efterhand att finnas tillgänglig på www.smabolagsdagen.net

ProstaLund AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt bolag med huvudkontor i Lund som utvecklar och marknadsför innovativa produkter för behandling av godartad prostataförstoring. Bolaget har patenterat behandlingsmetoden CoreTherm, en individanpassad värmebehandling för BPH (godartad prostataförstoring). ProstaLund är noterat på AktieTorget och har cirka 1 500 aktieägare. Fokus för 2017 ligger på ökade försäljningsinsatser och fortsatta studier avseende CoreTherms påverkan på prostatacancer samt en vidareutveckling av tekniken för att förenkla inlärning och användning. Se även - www.prostalund.se .

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Bolagsfrågor:
Telefon: +46 (0)46 12 09 08