Skägg- och Mustaschkit i kampen mot prostatacancer

Nu är november här och Mustaschkampen är igång för att uppmärksamma och sprida kunskap om prostatacancer och manlig hälsa. Skägg och mustasch har alltid varit en symbol för det manliga. Därför är även mustaschen en symbol för kampen mot prostatacancer.

En rådande skägg- och mustaschtrend
Drygt hälften av den manliga befolkningen har någon form av skägg eller mustasch. Barber Supplier har tagit fram officiella skägg- och mustaschkit till förmån för Mustaschkampen. 25 procent av försäljningen går till Prostatacancerförbundet, vilket innebär 150 respektive 125 kr. Skäggvårdskitet innehåller skäggolja och vårdande stylingprodukter medan mustaschkitet innehåller olja och mustaschvax i olika stadgor. Syftet med kiten är, förutom att samla in pengar, att hjälpa till att sprida information om prostatacancer.

-           För oss är det superviktigt att uppmärksamma kampen mot prostatacancer då den största delen av våra kunder är män. Skägg- och mustaschkiten gör det även möjligt för konsumenter att bidra till välgörenhet samtidigt som de köper ett komplett startkit för skägg eller mustasch. säger Karin Fahlström, VD på Beardshop.se och en av initiativtagarna till kiten.

Inför fars dag på NK
Den 6 och 7 november kommer kampen mot prostatacancer att uppmärksammas på NK Manlig Depå i Stockholm. Barberare från Stucklife och MacLaren Barbers kommer att finnas på plats i butiken för att trimma skägg och mustascher. Det kommer även finnas skägg- och mustaschkit till försäljning samt fotograf som tar bilder till Mustaschkampens instagramtävling. Mer information om Mustaschkampen och om de aktiviteter som kommer äga rum finns på www.prostatacancerforbundet.se och www.mustaschkampen.se .

-           Prostatacancer är en sjukdom som det måste pratas mer om. Genom Mustaschkampen vill vi få män att prata mer om känsliga problem samt uppmuntra till en mer hälsosam livsstil. säger Emma Magnusson, kommunikatör på Prostatacancerförbundet.

Skägg- och mustaschkit återförsäljare:
Beardshop.se, Grooming.se, CDON.com, Eleven.se, Lyko.se, Hudoteket.se, NK Manlig Depå Stockholm, NK Manlig Depå Göteborg samt utvalda barberare och frisörer över hela landet.

Telefonnummer: 073 - 545 15 75