Order till Protect Data från Cap Gemini

Order till Protect Data från Cap Gemini Cap Gemini i Norden köper 1000 licenser av hårddiskkrypteringssystemet Protect! från IT-säkerhetsföretaget Protect Data. Avtalet är ett första steg i ett framtida samarbete där Cap Gemini har option på att köpa ytterligare licenser för hela den världsomfattande koncernen. Cap Gemini inför hårddiskkrypteringssystemet Protect! på cirka 1000 av sina bärbara datorer i Norden. I första hand används systemet för att skydda information på Cap Geminis nyinförda säljstödssystem. Företaget har dessutom option på att köpa licenser till hela Cap Geminis världsomfattande koncern. Cap Gemini-gruppen är ett av världens största IT-konsultbolag med 4300 anställda i Norden och 40 000 anställda i hela världen. - Vårt nya säljstödssystem gör att våra bärbara datorer innehåller mycket känslig information och vi tar självfallet inga risker med eventuella dataintrång. Med Protect! får vi ett av de bästa säkerhetssystemen som finns tillgängligt på marknaden, säger Lars Erik Johansson, IT-chef på Cap Gemini i Norden. Protect! är ett hårddiskkrypteringssystem som utvecklas och distribueras av Protect Data. Systemet krypterar informationen på hårddisken och skyddar den från obehöriga användare. Protect! installeras och administreras enkelt och smidigt på ett nätverk från en enda central dator. - Vi är stolta över att Cap Gemini väljer Protect! som är Protect Datas egen-utvecklade produkt. Våra kunder ska vara säkra och trygga och detta avtal är ett bevis på att de produkter vi erbjuder står sig mycket väl i den internationella konkurrensen, säger Carl Rosvall, VD för Protect Data. För ytterligare information kontakta gärna: Carl Rosvall, VD, Protect Data AB tel. 08-459 54 23 alt. 0707- 17 14 84 Lars Erik Johansson, IT-chef, Cap Gemini Norden, tel. 08 704 50 00 Protect Data AB är en koncern verksam inom IT-säkerhet med egen utveckling och distribution av produkter för bland annat antivirussystem, brandväggar, användaridentifieringssystem, säker PC och innehållskontroll samt system för säker e-handel. Dotterbolaget Protect Data Konsult skräddarsyr säkerhetslösningar som ökar uppdragsgivarnas konkurrensförmåga och förbättrar deras affärer. Protect Data är marknadsledande i Norden inom sitt affärsområde och har dotterbolag i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Slovakien och USA. Protect Data är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Besök även: www.protectdata.com Cap Gemini-gruppen är Europas och ett av världens största företag inom IT- tjänster och managementkonsulting. Koncernens två företag, Cap Gemini och Gemini Consulting har fler än 39 500 medarbetare i 20 länder och omsatte förra året 36 miljarder kronor. Cap Gemini finns i Norden på ett 40-tal orter med 4 300 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00320/bit0002.pdf