Protect! i ny och säkrare version för den internationella marknaden

Protect! i ny och säkrare version för den internationella marknaden Svenska IT-säkerhetsföretaget Protect Data lanserar nu en ny version av det egenutvecklade hårdiskkrypteringssystemet Protect!. Version 3.1 kan hantera internationella bokstäver och tecken vilket både gör systemet säkrare och mer attraktivt för den internationella marknaden. Version 3.1 av hårddiskrypteringssystemet Protect! finns nu tillgängligt på språk med andra tecken än från det latinska alfabetet, exempelvis japanska och kinesiska. Systemet är inte längre begränsat till 26 bokstäver och 10 siffror vilket ökar säkerheten avsevärt eftersom användaren därmed kan använda i princip vilka tecken som helst i lösenordet. Anpassningen görs för att tillmötesgå önskemål från flera kunder, bland annat det japanska elektronik-företaget NEC. Förutom den internationella anpassningen fungerar också den nya versionen av Protect! på PC med externa minnesenheter, t ex Zip drive. Version 3.1 är också konstruerat för att enkelt klara framtida uppgraderingar inom ett nätverk. Nätverksadministratören kan snabbt och smidigt sköta uppdateringen på hela nätverket från en enda dator utan att vare sig behöva ominstallera systemet eller störa den enskilde användaren. - Den nya versionen av Protect! riktar sig till världsmarknaden där datorspråket inte alltid är engelska eller västeuropeiska språk. Med flera nya språk ökar inte bara användarvänligheten för internationella användare; nya tecken och bokstäver gör att skyddet mot eventuella intrång och attacker förstärks avsevärt, säger Carl Rosvall, VD för Protect Data. Protect! är ett världsledande hårddiskkrypteringssystem för PC som utvecklas och distribueras av Protect Data. Systemet krypterar datorers hårddiskar och skyddar all information på datorn. Endast personer med behörighet kan komma åt informationen på hårddisken. För ytterligare information kontakta gärna: Carl Rosvall, VD, Proctect Data tel. 08-459 54 23 alt. 0707-17 14 84 Fredrik Lövstedt, vice VD Protect Data tel. 08-459 54 80 alt. 0708-59 54 80 Protect Data AB är en koncern verksam inom IT-säkerhet med egen utveckling och distribution av produkter för bland annat antivirussystem, brandväggar, användaridentifieringssystem, säker PC och innehållskontroll samt system för säker e-handel. Dotterbolaget Protect Data Konsult skräddarsyr säkerhetslösningar som ökar uppdragsgivarnas konkurrensförmåga och förbättrar deras affärer. Protect Data är marknadsledande i Norden inom sitt affärsområde och har dotterbolag i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Slovakien och USA. Protect Data är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Besök även: www.protectdata.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00370/bit0002.pdf