Protect Data distribuerar ISS världsledande system för Internetsäkerhet

Protect Data distribuerar ISS världsledande system för Internetsäkerhet Det svenska IT-säkerhetsföretaget Protect Data har tecknat ett samarbetsavtal med den amerikanska Internetsäkerhets-leverantören Internet Security Systems, ISS. Avtalet innebär att Protect Data blir en Solution Partner och får rätten att distribuera ISS världsledande Internetsystem för säkerhetsövervakning. Protect Data utökar sitt befintliga utbud av säkerhetsprodukter med bland annat ISS RealSecure. Produkten är en intrångsdetektor, dvs ett system som upptäcker och varnar för obehöriga intrång i företags nätverkstrafik på Internet. ISS är en av världens största leverantörer av säkerhetsprodukter med 800 anställda och 5000 kunder världen över. - Norden har en mycket stark Internetmarknad och vi vill givetvis marknadsföra våra säkerhetssystem här. Att vi väljer att samarbeta med Protect Data beror dels på att de är marknadsledande inom IT-säkerhet i Norden, dels på att de har bred kompetens i kombination med djup kunskap inom varje produktområde, säger Mats Karlsson, Nordenchef för ISS. Protect Data är idag Nordens ledande IT-säkerhetskoncern och distribuerar världsledande system för bland annat säker identifiering och säker e- handel. Företaget distribuerar dessutom det egenutvecklade hårddisk- krypteringssystemet Protect!. - Våra kunder ska känna sig trygga och säkra när de hanterar känslig information på sina datorer. ISS säkerhetsprodukter kompletterar vårt produktsortiment och gör att vi får ett heltäckande och marknadsledande utbud av säkerhetsprodukter, säger Carl Rosvall, VD på Protect Data. För ytterligare information kontakta gärna: Carl Rosvall, VD, Protect Data AB tel. 08-459 54 23 alt. 0707- 17 14 84 Peter Knafve, VD, Protect Data Sverige tel. 08- 459 54 25 alt. 0708 - 59 54 25 Mats Karlsson, Nordenchef, ISS tel. 08- 54 58 80 20 alt. 0708- 31 00 71 ------------------------------------------------------------- Protect Data AB är en koncern verksam inom IT-säkerhet med egen utveckling och distribution av produkter för bland annat antivirussystem, brandväggar, användar-identifieringssystem, säker PC och innehållskontroll samt system för säker e-handel. Protect Data är marknadsledande i Norden inom sitt affärsområde och har dotterbolag i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Slovakien och USA. Protect Data är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Besök även: www.protectdata.com Internet Security Systems (ISS) är ett snabbt växande företag som utvecklar system för säkerhetsövervakning. Enligt analysföretaget IDC har ISS ca 52 procent av världsmarknaden inom sitt område. Med den prisbelönta produkten SAFEsuite kan man i förebyggande syfte övervaka, detektera och möta hot mot företagets interna informationssystem, brandväggar, extranät och e-handelssystem. Bland de dryga 5 000 kunderna i USA finns 21 av de 25 största affärsbankerna, 9 av de 10 största telekomföretagen och 35 federala myndigheter. Företaget som grundades 1994 har sitt huvudkontor i Atlanta, USA, och verksamhet i Europa, Asien, Australien och Latinamerika. Besök även www.iss.net. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/05/20000105BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/05/20000105BIT00150/bit0002.pdf