Protect Data i Norge byter namn

Protect Data i Norge byter namn IT-säkerhetsföretaget Protect Datas norska dotterbolag Network Security AS byter namn till Protect Data AS. Namnbytet innebär att samtliga företag i Protect Data-koncernen nu får ett enhetligt namn. Namnet Protect Data har tidigare varit upptaget av ett annat företag i Norge som inte har med Protect Data-koncernen att göra. Protect Data har nu skaffat sig rättigheterna till företagsnamnet och Network Security AS byter namn till Protect Data AS den 20 mars 2000. - Vi känner nu att tiden är mogen att ta tillbaka namnet Protect Data vilket ger oss samma identitet och profil som de andra bolagen i koncernen, säger Svein Løseth, VD för Protect Data i Norge. - Network Security har bedrivit samma verksamhet som de övriga bolagen i koncernen, men har inte haft samma starka varumärkesprofil. Vi får äntligen chansen att skapa ett lika starkt och tryggt varumärke i Norge som i resten av koncernen, säger Carl Rosvall, VD för Protect Data. För ytterligare information kontakta gärna: Carl Rosvall, VD, Proctect Data AB tel. 08-459 54 23 alt. 0707-17 14 84 Svein Løseth, VD, Protect Data AS tel. +47 230 086 07 alt. +47 917 709 63 Protect Data AB är en koncern verksam inom IT-säkerhet med egen utveckling och distribution av produkter för bland annat antivirussystem, brandväggar, användaridentifieringssystem, säker PC och innehållskontroll samt system för säker e-handel. Dotterbolaget Protect Data Konsult skräddarsyr säkerhetslösningar som ökar uppdragsgivarnas konkurrensförmåga och förbättrar deras affärer. Protect Data är marknadsledande i Norden inom sitt affärsområde och har dotterbolag i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Slovakien och USA. Protect Data är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Besök även: www.protectdata.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/16/20000316BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/16/20000316BIT00300/bit0002.pdf