Protect Data ökar sitt utbud - säljer säkerhetssystem från Tripwire

Protect Data ökar sitt utbud - säljer säkerhetssystem från Tripwire IT-säkerhetsföretaget Protect Data utökar sitt produktutbud med säkerhets- programmet Tripwire 2.2.1 från det amerikanska IT-säkerhetsföretaget Tripwire. Systemet upptäcker intrång på servrar och arbetsstationer och kompletterar Protect Datas befintliga utbud av säkerhetsprodukter. Säkerhetsprogrammet Tripwire 2.2.1 övervakar servrar och arbetsstationer på ett nätverk. Genom att ta ett digitalt "foto" på system- och datafiler före och efter användning kan Tripwire 2.2.1 upptäcka och varna om något på servern blivit ändrat. - Man kan likna användandet av Tripwire på en dator med att använda ett fingeravtryck. Om något i avtrycket förändras, dvs om exempelvis en fil ändras, upptäcker systemet det och varnar nätverksadministratören. Det här är en av marknadens bästa produkter för garanti av webb- och serverintegritet och ska självklart finnas med i Protect Datas utbud, säger Peter Schjøtt, produktchef på Protect Data. - Tripwires ambition är att leverera den bästa säkerhetsmjukvaran till kunder världen över. Vi har valt Protect Data för att de erbjuder den mest effektiva distributionen och det bästa underhållet av våra produkter. Skandinavien är ledande inom IT-utveckling och avancerad datakommunikation och med hjälp av Protect Data kan vi nu leverera högkvalitativa säkerhetsprodukter till denna intressanta marknad, säger Jim Thayer, internationell försäljningschef på Tripwire. Förutom Tripwire 2.2.1 har Protect Data ett antal produkter från det amerikanska IT-säkerhetsföretaget ISS i sitt utbud. Produkterna från Tripwire och ISS ger i kombination ett optimalt system för att upptäcka intrång på servrar och arbetsstationer. - För att kunna garantera våra kunder säkra och trygga IT-system måste vi ständigt uppdatera vårt utbud av tjänster och produkter. Tripwire 2.2.1 kompletterar ISS-produkterna och innebär att Protect Data erbjuder det bästa som finns att tillgå på marknaden vad gäller intrångsdetektorer, säger Carl Rosvall, VD för Protect Data. För ytterligare information kontakta gärna: Carl Rosvall, VD, Protect Data, tel. 08-459 54 23 alt. 0707- 17 14 84 Peter Schjøtt, produktchef, Protect Data, tel.+45 326 422 24 alt.+45 401 470 10 Jim Thayer, Director of International Sales, Tripwire Inc., tel. +1 503-276-7677 Protect Data AB är en koncern verksam inom IT-säkerhet med egen utveckling och distribution av produkter för bland annat antivirussystem, brandväggar, användaridentifieringssystem, säker PC och innehållskontroll samt system för säker e-handel. Protect Data är marknadsledande i Norden inom sitt affärsområde och har dotterbolag i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Slovakien och USA. Protect Data är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Besök även: www.protectdata.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00260/bit0002.pdf