Protect Datas Secure VPN-lösning utökas med stöd för Windows 2000

Protect Datas Secure VPN-lösning utökas med stöd för Windows 2000 Data- och telekomföretaget Alcatel lanserar en mjukvarudel till sin Secure VPN-lösning för Windows 2000. Produkten "Alcatel Secure VPN Client for Windows 2000" är en av de första Secure VPN-lösningarna på marknaden som är speciellt utvecklad för Windows 2000. Produkten marknadsförs i Norden av Protect Data som är distributör av Alcatels Secure VPN-produkter sedan 1996. Med "Alcatel Secure VPN Client for Windows 2000" kan företag och organisationer enkelt och kostnadseffektivt skapa säker kommunikation för alla användare på nätverket som använder sig av Windows 2000. Alcatels Secure VPN-lösningar fungerar sedan tidigare även på operativsystemen Windows 95, 98 och NT 4.0. Systemet är en av få Secure VPN-lösningar för Windows 2000 som fungerar med IPSec (Internet Protocol Security) och som samtidigt skyddar användaren från obehöriga intrång och liknande säkerhetshot på Internet. IPSec är en standard för att skapa säkra virtuella nätverk över exempelvis Internet. Secure VPN står för Säkra Virtuella Privata Nätverk och är system som skapar egna kommunikationstunnlar i annars oskyddade nätverk. Systemen gör det möjligt att använda publika nätverk (exempelvis Internet) för säker och kostnadseffektiv överföring av privat datatrafik. - Vårt mål är att alltid erbjuda våra kunder de bästa IT- säkerhetslösningarna från de bästa leverantörerna. Alcatels lösning tillhör marknadens toppskikt och ska självfallet ingå i vårt produktutbud, säger Carl Rosvall, vd för Protect Data. Alcatel Networks är ett franskt företag som är verksamt i över 130 länder. Företaget bygger tele- och datanätverk för operatörer, företag och konsumenter över hela världen. Alcatel har närmare 120 000 anställda och en omsättning på cirka 275 miljarder kronor. Protect Data har varit distributör av Alcatels Secure VPN-produkter sedan 1996. För ytterligare information kontakta gärna: Carl Rosvall, vd, Protect Data AB, tel. 08-459 54 23 alt. 070-717 14 84 Fredrik Börjesson, produktchef, Secure VPN, Protect Data AB, tel. 08-459 54 12 alt. 0733-56 54 12 Protect Data AB är en koncern som erbjuder heltäckande IT- säkerhetslösningar för stora företag och organisationer. Företaget erbjuder accesskontrolls- och krypteringssystem för persondatorer och smarta telefoner, antivirussystem, brandväggar, användaridentifieringssystem, innehållskontrollssystem, Secure VPN samt system för säkra transaktioner m.m. Dotterbolaget Pointsec Mobile Technologies utvecklar accesskontrolls- och krypteringssystem för bland annat stationära och bärbara datorer, handdatorer och smarta telefoner. Dotterbolaget Protect Data Konsult skräddarsyr säkerhetslösningar som ökar uppdragsgivarnas konkurrensförmåga och förbättrar deras affärer. Protect Data är marknadsledande i Norden inom sitt affärsområde och har dotterbolag i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Slovakien, Storbritannien och USA. Protect Data har ca 160 anställda och är noterat på Stockholms Fondbörs Attract 40-lista. Besök även: www.protectdata.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00900/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00900/bit0002.pdf