Stororder på 43 miljoner kronor till Protect Data

En av Europas ledande Internetbanker väljer säkerhetslösning från Protect Data. Stororder på 43 miljoner kronor till Protect Data En av Europas ledande Internetbanker har tecknat ett avtal med Protect Data avseende säkerhetslösning för identifiering av bankkunder. Avtalet omfattar leverans av säkerhetsdosor av typ ActivCard One. Den nu erhållna orderns värde beräknas till 43 miljoner kronor för år 2000. - Detta är en av de största enskilda orders som Protect Data någonsin erhållit. Det är också resultatet av en stor satsning kring säkerhetslösningar för banktjänster via Internet som vi inledde redan 1996, säger Carl Rosvall, koncernchef för Protect Data. Protect Datas avtal med en av de ledande Internetbankerna i Europa innefattar även tjänster som initiering och förberedning av säkerhetsdosorna med erforderliga krypteringsnycklar, lagerhållning samt distribution direkt ut till bankens lokalkontor. - Vi tillhandahåller banken en helhetslösning för säker, användarvänlig och kostnadseffektiv tillgång till bankens olika tjänster via Internet, tillägger Carl Rosvall. För ytterligare information kontakta gärna: Carl Rosvall, koncernchef på Protect Data på telefon 08-459 54 23. E-mail: carl.rosvall@protectdata.com. Protect Data AB (publ) är en koncern verksam inom området för IT-säkerhet, med egen programvaruutveckling, bland annat krypteringsprogrammet Protect! . Protect Data levererar ett heltäckande produktutbud inom områdena antivirussystem, innehållskontroll, brandväggar, krypterad lagring och kommunikation, användaridentifieringssystem samt säkerhetsstrukturer för elektronisk handel. Protect Data är det ledande företaget i Norden inom sitt affärs- område med dotterbolag i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Slovakien och USA. Protect Data är noterat på Stockholm Fondbörs O-lista (PROT) och omsatte 1998 124,5 Mkr. med en redovisad vinst på 12,7 Mkr Se även: www.protectdata.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/08/19991108BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/08/19991108BIT00050/bit0002.pdf