Joakim Bodén blir ny styrelseordförande för PS Communication

Branschprofilen Joakim Bodén, grundare och tidigare ägare av Bodén & Co, har utsetts till ny styrelseordförande på PS Communication. Han tillträder sitt uppdrag med start i dag.

– Jag känner PS mycket väl och har följt deras resa genom åren, säger  Joakim Bodén . Det ska bli spännande att få vara med och utveckla PS erbjudande tillsammans med både ägare och ledning i min roll som styrelseordförande. Min förhoppning är att jag ska bidra med både erfarenhet och innovation för att stärka bolagets position in i framtiden.

Under 19 års tid var Bodén & Co, som grundades 1991 av Joakim Bodén, en ledande kraft inom eventbranschen med stor representation av svenskt näringsliv på kundlistan. 2011 fusionerades bolaget med varumärkesbyrån Rewir. Sedan våren 2016 är Joakim Bodén fri konsult i egna nätverksbyrån Bodén Creative Network.

Marie Lasota  som tillträdde vd-posten på PS Communication under fjolåret känner Joakim Bodén sedan lång tid tillbaka. Hon är mycket glad över att nu få arbeta tillsammans med honom igen.

– Att få med Joakim Bodén på den nya resa vi har påbörjat med PS Communication känns väldigt bra. Han är en av nordens mest välmeriterade ledare inom event och brand experience. Vi värderar verkligen varandras kompetenser högt, säger hon.

– PS Communication fyller 20 år i år. Vi vill fortsätta utvecklas och vara relevanta för våra kunder genom att ytterligare fokusera på att göra saker värda att prata om, säger Marie Lasota.

I övrigt ingår  Hans Liljeblad  samt ägarna  Olle Larsson  och  Patrick Walldén  i PS Communications styrelse.

Om oss

PS Communication är en av Nordens största oberoende kommunikationsbyråer och den ledande brand experience-byrån. Vi arbetar kanaloberoende och har över 100 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.