Ny byråchef för PS Communication i Göteborg och Malmö

Med gedigen erfarenhet från näringslivet i Göteborg anställs Charlotta Oom som ny byråchef för PS Communication i sydväst. Uppdraget är att stärka byråns varumärke i regionen – och att vidareutveckla arbetet mellan kontoret i Malmö, Göteborg och Stockholm.

Bilden från vänster: Patrick Walldén, grundare, Charlotta Oom, Agency Manager och Marie Lasota, vd PS Communication.

På senare år har Charlotta Oom arbetat som managementkonsult, bland annat som kommunikationsansvarig för Västlänken på Göteborgs Stad. Tidigare har hon drivit eget företag som rådgivare inom hållbarhetsfrågor till bolag som till exempel Almi, Castellum och Eton. Vidare har hon arbetat som marknadschef, affärsutvecklare och hållbarhetsansvarig på bland annat Collector, Svenska Mässan och TV4.

Charlotta Oom har även erfarenhet av styrelseuppdrag för bland annat BRIS, Chalmers-bolaget CIT Energy Management, MiG och Destination Vara.

Marie Lasota, vd för PS Communication i Sverige, är nöjd över rekryteringen:

Vi är oerhört glada över att ha Charlotta Oom hos oss på PS Communication. Framöver kommer vi ha stort fokus på att vidareutveckla våra befintliga uppdrag åt våra fantastiska kunder och samtidigt hitta nya affärer i region sydväst. Med Charlottas erfarenhet av både försäljning, event, kommunikations- och varumärkesarbete samt hållbarhet kommer detta bli ett mycket spännande arbete tillsammans.

Charlotta Oom, som får rollen Agency Manager, ser fram emot arbetet.

Genom min nya roll på PS Communication kommer jag få arbeta med alla mina favoritfrågor på en av Nordens största kommunikationsbyrårer. Det här är en region där det händer mycket just nu och kommande år. Göteborg ska fira 400 år, stadsutvecklingen inom bland annat Göteborg, Varberg och Malmö-området är enorm och västsvenska bolag går starkt framåt. Jag ser verkligen fram emot att se till att PS Communication sydväst blir en viktig del av detta i framtiden.

Niclas Mellbin, som tidigare varit ansvarig för region sydväst har valt att gå vidare för att satsa på egen verksamhet med fokus på strategiska frågor.