PS vinner stor nationell upphandling för Trafikverket

Efter en gedigen urvalsprocess med anbud från 21 byråer står det nu klart att PS Communication blir Trafikverkets upphandlade kommunikationsbyrå för regionerna Väst, Syd och Nord. Från 2014 och upp till fyra år framöver kommer PS Communication genom sina kontor i Göteborg, Malmö och Stockholm att vara Trafikverkets huvudbyrå inom operativ kommunikation inom de tre regionerna.

Uppdraget är ett fullserviceuppdrag inom operativ kommunikation där PS kommer att ansvara för allt ifrån mindre trycksaker till stora event.

PS har under det senaste året även varit upphandlade för Trafikverket i region Stockholm och genomfört ett antal olika större event för Citybanan och Norra länken som nått stort intresse bland regionens invånare.

PS kommer för Trafikverket att arbeta tillsammans med byråerna Care of Haus och BNG som ansvarar för regionerna Stockholm/Öst, Mitt samt Nationellt.

Trafikverket är ett statligt verk som ansvarar för långsiktig planering av transportsystemet för vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart.

Foto ovan: Fredrik Nylén, Öppet hus Norra Länken 2013.

PS är i dag en av Nordens största oberoende kommunikationskoncerner och den ledande brand experience-byrån. Vi skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik. Som byråkoncern arbetar vi kanaloberoende och har 160 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors och Riga.

PS grundades 1997 och har bl.a. tilldelats Di gasell fyra gånger av Dagens industri, samt vunnit priser som Kundens Bästa Byrå, Gyllene Hjulet, Årets Byrå, European Best Event Awards och IDCA Awards.

PS Group är en del av kommunikationskoncernen XperienceGroup som består av PS Group med PS Communication, PS Agency och PS Play samt Story Design Studio, Tango, Brand Experience Scandinavia, Meeting Room, Event People, CreApe och Inventa.