Bästa 1. kvartal någonsin med stark tillväxt och god vinstmarginal

PSI Group leverar bolagets bästa 1. kvartalsresultat någonsin med stark tillväxt i intäkter och vinst. Jämfört med 1. kvartalet 2008 ökade intäkterna med över 50 procent till NOK 147,2 miljoner - vilket innebär 19 procent proforma tillväxt för den totala gruppen. Samtidigt ökar EBITDA resultat till NOK 16,9 miljoner - vilket ger en betydande tillväxt i koncernens resultat och marginaler. PSI upplever stor efterfrågan och bra fart. Under kvartalet har vi också undertecknat flera betydande ramavtal tillhörande CashGuard i både Norge och Sverige, som förväntas ge positiva effekter i form av en stabil och öka leverans och installation för kontanthantering lösningar.

- Rörelseresultatet 1. kvartalet 2009 ökade med 50,1 procent till NOK 147,2 miljoner (NOK 98,1 miljoner).
- EBITDA-resultat på 1. kvartalet 2009 ökade till NOK 16,9 miljoner (NOK 5,6 miljoner). EBITDA-marginal på 1. kvartalet 2009 är 11,5 procent (5,7 procent).
- Proformaredovisning rörelseintäkter för hela koncernen i 1. kvartalet 2009 ökade med 19 procent från NOK 123,8 miljoner till NOK 147,2 miljoner, medan proforma EBITDA ökade med NOK 26,4 miljoner från -9,5 till 16,9 miljoner under kvartalet. Proforma siffrorna är baserade på konsoliderade siffror från PSI Grup och CashGuard i 1. kvartalet 2008.
- Kassaflöde från den löpande verksamheten i 1. kvartalet är NOK -9,1 miljoner (NOK 10,0 miljoner).