RAMAVTAL FÖR UNGEFÄR 400 CASHGUARD-SYSTEM I SVERIGE

PSI Antonson AB, ett helägt dotterbolag till PSI Group ASA, har tecknat ett ramavtal för leverans av CashGuard-lösningar till en stor svensk dagligvarukedja. Leveranserna kommer att omfatta ungefär 400 kontanthandteringssystem och inngår i ett större utbyte- och uppgraderingsprojekt. Som ett led i detta ska CashGuard Premium delvis ersätta äldre kontanthandteringslösningar under en period på nästan ett år med uppstart hösten 2009. Baserat på de förväntade ramarna för distribution och volym är detta en av dom större ramavtal för CashGuard som PSI har tecknat på senare år.

- För oss i PSI är det mycket betydelsefullt att CashGuard med detta ännu en gång föredras av ledande och professionella andragångsköpare av kontanthandteringslösningar. Samtidigt representerar detta ett betydeligt förväntat leveransvolym. För den aktuella kunden ger detta möjlighet för modernisering, utöver att det skapar möjlighet för ytterligare uppgraderingar under de kommande åren, vilket kan ge fördelar som bättre och säkrare kontanthantering i stora delar av värdekedjan, säger Jørgen Waaler, koncernchef i PSI Group, och lägger till:

- Samtidigt möjliggör detta mer effektivt service och underhåll av kontanthanteringslösningarna, vilket är en fördel för alla parter. Med lösningar från CashGuard kan t.ex. nya system för återfyllning och tömning utnyttjas i större utsträckning. Vi har ingått liknande avtal tidigare med mycket godt resultat - både vad gäller volym och frekvens. På denna bakgrund kan det förväntas ett snabbt genomförande under den aktuella perioden med leverans av ett stort antal nya CashGuard-system i 2009 og 2010. Vi är både ödmjuka och oerhört stolt över att få förtroendet som partner av ännu en professionella andragångsköpare av kontanthandteringslösningar. Det bekräftar CashGuards höga tillförlitlighet och stabilitet samt ledande position på marknaden.

Målet är att ersätta i närheten av 400 äldre kontanthandteringssystem med CashGuard Premium. Beslutet om ersättningsnivån och volym kommer att följa uppgraderings och ersättningsprojektet med förväntat genomförande från hösten 2009 till sommaren 2010.

För ytterligare information kontakta:

Koncernchef i PSI Group ASA
Telefon +47 905 90 010

Fakta om PSI Group
PSI Group är den ledande globala leverantören av slutna kontanthanteringslösningar, oavsett var pengarna går, och en ledande lokal leverantör av tekniska lösningar för handelen på utvalda geografiska marknader.

PSI Group har 360 anställda i Skandinavien och Europa - och med huvudkontor i Oslo, Norge.
Bolaget är noterat på Oslo-börsen och på Nasdaq OMX i Stockholm.

För mer information, se www.psi.no.