Tre S tar plats på nya PUB

Report this content

Smink, solglasögon och smycken tar plats på nya PUB och nu presenterar varuhuset tre nya oberoende aktörer på PUB.03, våningsplan tre. Nya är Håkansson The Lab, A - Styl Fashion Agency och happy color som alla får egna ytor i livsstilsvaruhuset PUB.

Make up artisten Katarina Håkansson har länge varit etablerad i New York och har gjort sig ett namn för sin höga kvalité på produkterna. Nu öppnar Håkansson The Lab i Sverige och på PUB.03. Bland Håkanssons kunder återfinns t ex Madonna, David Bowie, Liv Tyler. Håkansson har även jobbat med flera stora modetidningar som Marie Clair, Vouge, i-D Magazine, Interview. 2004 fick Håkansson en utmärkelse på Beauty Awards av svenska Cosmopolitan. På PUB.03 kommer Håkansson The Lab att ha levande workshops där man kan bli sminkad och få make up-tips och råd.

happy color formger smycken och förvaringslösningar för accessoarer. Det som särskiljer utbudet från andra är kombinationen av de olika smycke- och displaykollektionerna. happy color vill på ett lustfyllt sätt inspirera människor till att se saker och med nya ögon. Målet är att öka attraktionskraften i det som vi har runt omkring oss, tänka lokalt när man vill vara globalt. Det innebär att lyfta fram det svenska och nordiska hantverkstraditionerna i nya crossover konstellationer.

A - Styl Fashion Agency är först i Sverige med att lansera australienska Karen Walker. På PUB.03 kommer A - Style Fashion Agency att börja Karen Walkers stora kollektion av solglasögon och klänningar. Till hösten kommer ytterligare delar av Karen Walkers klädeskollektion. Andra spännande varumärken som finns tillgängliga på A - Styl Fashion Agency nydesignade yta är COLAB Eyewear och Le Specs.

I augusti står hela PUB.02, våningsplan 2, klart och där multibrand konceptet The Casbah kommer att bli en stor aktör. The Casbahs butiksyta kommer att vara ca 800 kvm. Varumärken som kommer att finnas är bland andra Day, Blank, Sand XO/Black Label, Boss Orange, Pour, Hope