Hjärtström Baudin ny vd på Punkt PR

Olov Hjärtström Baudin är ny vd på Punkt PR.

– Olov är en erfaren och omtyckt ledare och det är en ära att lämna över det vd-skap jag haft i tio år till honom, säger Punkt PR:s grundare, den tidigare vd:n Sofia Westerlund, som vid sidan av sina kundprojekt i Punkt PR nu också kommer att arbeta i den koncern där Punkt PR ingår.

Sofia Westerlund och Olov Hjärtström Baudin, Punkt PR. Fotograf: Andreas Nilsson.

Olov Hjärtström Baudin har en bakgrund som journalist och har bland annat arbetat för TV4, Folkbladet Västerbotten, Kvällsposten och Västerbottens-Kuriren. Sedan 2007 arbetar han i kommunikationsbranschen och har haft både operativa och strategiska roller på byråer i Umeå och Skellefteå. 2015 kom han till Punkt PR, som han äger tillsammans med Sofia Westerlund och Mattias Önell, genom koncernbolaget. Där har han tidigare varit tillförordnad vd, kundägare och strateg – och nu väntar alltså rollen som vd.

– Vi har en spännande tid framför oss. Det är inspirerande att arbeta med kunder som har ambitionen att bli bättre versioner av sig själva, samtidigt som vi bidrar till att sätta Umeå och Västerbotten på kartan, förklarar Hjärtström Baudin.

En hel del nya kunder har tillkommit för Punkt PR under året, bland annat Blå Huset, Konftel, Riksteatern, Umeå universitet Holding AB och Skogstekniska klustret. Relationen med det globala PR-nätverket Globalcom PR Network, där Punkt PR ingår, har fördjupats, vilket skapar internationella möjligheter, både för Punkt PR och för kunderna.

Sofia Westerlund grundade Punkt PR 2009 och har sedan dess lett företaget. Under åren har tillväxten varit god, kundtillströmningen fortsätter och därtill har byrån prisats, bland annat med Stora PR-priset, Gyllene hjulet och European Excellence Awards.

Westerlund blir kvar som ägare samt strateg på Punkt PR på halvtid, den andra halvan kommer hon att ägna åt affärsutveckling i koncernbolaget, som även inrymmer byråerna Heja!, Huxflux och Halleluja.

– Jag vill ta ett ännu större grepp kring ledarskap och affärsutveckling och dyka ännu djupare in i våra strategiarbeten, förklarar Westerlund.

Olov Hjärtström Baudin, vd och strateg, Punkt PR 070-642 19 60 | olov@punktpr.se
Sofia Westerlund, grundare och strateg, Punkt PR, 073-500 46 52 | sofia@punktpr.se

Olov är en erfaren och omtyckt ledare och det är en ära att lämna över det vd-skap jag haft i tio år till honom.
Sofia Westerlund, grundare och tidigare VD på Punkt PR