Punkt PR förstärker med ännu en PR-expert

Punkt PR stärker upp med ännu en PR-expert.
Senast in är Åse Thelander, som kliver in som projektledare.
– Det som lockar med Punkt PR är hur byrån jobbar värderingsdrivet, både med den kommunikation den tar fram och hur andan på byrån är, säger Åse Thelander.

Projektledaren Åse Thelander förstärker Punkt PR, som gått från två till åtta medarbetare på knappt tre år. Foto: Punkt PR

Åse Thelander kommer närmast från Jo Kommunikation, där hon har haft rollen som kommunikationsstrateg med ansvar inom varumärkesstrategi, projektledning och innehållsproduktion. Åse har även varit med och startat den studentdrivna byrån Komet Kommunikation och arrangemanget Nalta Kreativ.

– Jag har en bred erfarenhet inom både globala och lokala organisationer som jag tar med mig i min roll som projektledare. Det tillsammans med mitt stora intresse för influencers och varumärkesbyggande innehåll i digitala kanaler hoppas jag kunna vässa Punkt PR:s erbjudande ytterligare.

För Punkt PR innebär värvningen att byrån har vuxit från två till åtta medarbetare på knappt tre år. Den framåtrörelsen hänger dels ihop med att efterfrågan på strategisk och värderingsdriven kommunikation växer, dels med att allt fler företag satsar på ett faktabaserat innehåll i sina egna kanaler.

– Allt fler organisationer lägger ner allt större resurser på att vårda sina relationer över lång tid. Jag tror att de vänder sig till oss och andra utpräglade PR-byråer eftersom de vet att vi undviker tillfälliga lösningar och istället ser till den långsiktiga nyttan som kommunikationen ska göra, berättar Sofia Westerlund, vd på Punkt PR.

Det stannar inte heller med Åse Thelander. Inom kort påbörjar Punkt PR en rekryteringsprocess för att hitta en senior PR-konsult med strategisk kompetens.

Sofia Westerlund
vd
sofia@punktpr.se
073-500 46 52

Punkt PR är PR-experterna som hjälper kunderna att skapa resultat genom att bygga långsiktiga relationer med sina intressenter. Vi är en del av det globala PR-nätverket Globalcom, ett nätverk med 70 PR-byråer runt om i världen.
Vårt huvudkontor ligger i Umeå, vi tillhör koncernen Norrland 2.0 där systerbyråerna Halleluja och Heja! också finns med. Vår webbplats: www.punktpr.se

Punkt PR stärker upp med ännu en PR-expert. Senast in är Åse Thelander, som kliver in som projektledare.

Det som lockar med Punkt PR är hur värderingsdrivet byrån jobbar
Åse Thelander