Purity Vodka och The Absolut Company har förlikats

Purity Vodka Aktiebolag och The Absolut Company Aktiebolag har den 23/10 2014 träffat förlikning i ett antal mål som har pågått i Sverige och USA.

Förlikningen gäller bl a användningen av kännetecknet PURITY VODKA och giltigheten av kännetecknet i Sverige och i USA samt rätten att bruka det beskrivande begreppet ”purity”, d.v.s. kvaliteten att vara ren, i marknadsföring.

Båda parter har nu återkallat sin talan i dessa mål. Förlikningen innebär bl a att Purity Vodka AB kan fortsätta använda sitt varukännetecken PURITY VODKA samt att båda parter fritt kan använda ordet "purity" som ett uttryck för att beskriva en egenskap i bl a marknadsföring.

Båda parter har förklarat sig nöjda med förlikningen.

För mer information, vänligen kontakta:
Göran Bernhoff, Styrelseordförande, 0705-80 05 30 eller 040-20 47 64

För mer information om Purity Vodka och bilder, besök:

Purity Vodka är framtagen av Thomas Kuuttanen, med tjugo års erfarenhet av att producera whisky, gin och akvavit. Purity Vodka tillför ett nytt perspektiv till den annars konservativa vodkaindustrin. Ambitionen har varit att skapa en helt ny kategori inom vodka där elegans och friskhet kombineras med karaktär, komplexitet och fyllighet.

Under Purity Vodkas tioåriga liv har en process skapats i en destillationspanna av koppar och pläterat guld, belägen i Purity Vodkas destilleri på Ellinge Slott. Hjärtat i den ekologiska vodkan destilleras långsamt i 34 steg, vilket resulterar i ett smakrikt och ofiltrerat destillat som därefter reduceras med ekologiskt kolonndestillat av vete och mineralrikt vatten. Resultatet är en elegant, fyllig och karaktärsfull vodka med stor mineralrikedom och påtaglig ursprungskaraktär av vete och korn.

Purity Vodka har vunnit över 90 Guld- och Masters medaljer vid de största internationella sprittävlingarna. Purity Vodka finns idag till försäljning i närmare 30 länder och i 16 av USA:s delstater. Purity Vodka har kontor i Malmö, Ellinge och New York. VD för det snabbväxande bolaget är Andy Glaser.