Styrelsen i Q-Med förstärks

STYRELSEN I Q-MED FÖRSTÄRKS * Amelia Adamo och Göran Carstedt föreslås som nya styrelsemedlemmar "Med Amelia Adamo och Göran Carstedt får vi ytterligare erfarenhet från kommunikation och marknadsföring samt från företagsbyggande och entreprenörskap inom viktiga marknader som Norden, Europa och Nordamerika" säger Per Olof Wallström, Q-Meds verkställande direktör. Amelia Adamo och Göran Carstedt föreslås inväljas i Q-Meds styrelse vid bolagsstämman den 10 maj. Amelia Adamo, född 1947, är chefredaktör för veckotidningen amelia och har i över 30 år verkat inom tidningsvärlden, bl.a. på Aftonbladet och Vecko- Revyn. Hon har också fått ett flertal utmärkelser och priser för sina insatser, bl.a. Stora Journalistpriset, Årets ekonomikvinna och Årets chef. 1995 startade hon amelia, som utsågs till Årets tidskrift 1998. Göran Carstedt, född 1946, är ekonomie doktor och har under många år verkat i ledande positioner inom Volvo och IKEA, bland annat som verkställande direktör för Volvo Svenska Bil AB och IKEA North America. Idag arbetar han på egen hand med ett flertal svenska och internationella företag och organisationer. Han är också medlem i ett flertal svenska och utländska styrelser. De ordinarie styrelseledamöterna Bengt Ågerup, Robert Wikholm, Tomas Billing, Anders Milton och Björn Odlander föreslås till omval, medan Ugo Grondelli undanbett sig omval. Bakom förslaget står ägare som tillsammans företräder en majoritet av aktier och röster i Q-Med. Kommande rapporttillfälle Rapport över första kvartalet kommer att lämnas den 14 april 2000. Uppsala den 29 mars 2000 Q-Med AB (publ) Per Olof Wallström, verkställande direktör För frågor hänvisas till Per Olof Wallström, verkställande direktör, på telefon 018-474 90 00 eller 070-974 90 70. Q-Med AB (publ), Seminariegatan 21, 752 28 Uppsala. Org. nr. 556258-6882. Telefon 018-474 90 00. Telefax 018-474 90 01. E-mail: info@q-med.com. Hemsida: www.q-med.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT00180/bit0002.pdf