Aktiespararna: ”Potential i QBNK Holding.” (uppdaterad)

QBNK är Sveriges ledande leverantör av tjänster för hantering av bilder, filmer och presentationer. QBNK har levererat enligt förväntan och det finns potential från dagens värdering.

I rapporten för tredje kvartalet meddelade QBNK att andelen abonnemangsintäkter motsvarar närmare 80 procent av den totala omsättningen vilket gör bolaget mindre cykliskt. QBNK har redan annonserat en handfull uppgraderingskunder och uppgraderingarna kommer att utföras redan under fjärde kvartalet.”, skriver Analysguiden i en uppdaterad analys av bolaget.

"Sammantaget så sänker vi riktkur- sen från 4,10 till 3,80 vilket ändå betyder att det finns en potential uppåt från dagens värdering.", skriver Analysguiden vidare.

Analysen finns nu tillgänglig på bolagets webbplats – www.qbank.se/analysguiden.

QBNK’s affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget utvecklar sina egna produkter och säljer genom partners. Bolaget har växt med 30-40% per år. Ytterligare information avseende bolaget finns på www.qbank.se

Åse Lindskog